مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مهر 1396 - 19:14   |   کد مطلب: 22853
یک کارشناس اقتصادی گفت: با وجود اینکه بخش اعظمی از اقتصاد ایران دولتی است، باید اتاق را از ورود اعضای دولتی پاک کرد اگر آن‌ها توانایی داشتند که در دولت می‌توانستند دردی را دوا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر  هاشم مولایی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با شرایط اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی به‌عنوان پشتوانه محکم بخش خصوصی باید در ابتدا امانت‌دار رای تولیدکنندگان باشد، دوما از دست دولتمردان خارج شود نه اینکه هر کسی از دولت و مجلس رانده شد در اتاق مشغول به کار شود

وی گفت: اگر بخش خصوصی از تولید و تجارت شکست خورده ناشی از ضعف و عدم توانایی اعضای اتاق است، به این معنی که افراد تاثیرگذار اتاق یا بارانت دولتی وارد شدند یا از افراد بازنشسته دولت هستند که سواد آنچنانی ندارند.

استاد دانشگاه با بیان این‌که اتاق بازرگانی تنها سنگر باقی مانده بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: بنده یک زمان بسیار در اتاق رفت و آمد داشتم اما هیچ زمانی به اندازه کنونی وضعیت را وخیم ندیده بودم و امیدوارم هر چه سریع‌تر فکر اساسی در خصوص آن شود.

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: با وجود اینکه بخش اعظمی از اقتصاد ایران دولتی است، باید اتاق را از ورود اعضای دولتی پاک کرد، اگر آن‌ها توانایی داشتند که در دولت می‌توانستند دردی را دوا کنند.

مولایی به شعارهای دولت مبنی بر حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: اگر از تمام تولیدکنندگان سئوال شود که مشکل اساسی آن‌ها چیست اکثریت دخالت دولت و بانک‌ها را مقصر می‌دانند، به نظر بنده به جای شعار حمایت از بخش خصوصی، فقط سنگ اندازی نکنند، کار آفرینان و …. خود می‌توانند راهی را برای رفع مشکلات خود پیدا کنند.

او ادامه داد: دولت سعی کند نظام تعرفه‌ای خود را به صورت منسجم و دقیق ارائه دهد و همچنین به جای سرکوب تولید داخل و بازی کردن با اعداد و ارقام به صورت عقلایی عمل کنند.

این استاد دانشگاه در مورد صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر خودگردان شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر در بحث خصوصی‌سازی موردی پیدا شد که دولت درست عمل کرده باشد، دانشگاه‌ها را خودگردان کند.

مولایی در ارتباط با تحقیق و تفحص از اتاق اذعان کرد: به نظر بنده باید مجلس و بخش خصوصی ورود پیدا کنند، و هر چه از این زمان بیشتر بگذرد به ضرر کشور و اقتصاد است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار