مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آذر 1402 - 8:57   |   کد مطلب: 24869
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا روی ارائه سلاح‌های مورد نیاز تل‌آویو برای عملیات در جنوب غزه تمرکز کرده، مدعی شد که واشنگتن از اشغال یا الحاق اراضی نوار غزه حمایت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد پنجشنبه مدعی شد: «اسرائیل عمداً غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد ولی ما نیز نمی‌خواهیم شاهد کشته‌شدن غیرنظامیان بیشتری باشیم».

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ما بر ارائه سلاح‌ها و سامانه‌های نظامی به اسرائیل برای عملیات‌هایش در جنوب غزه تمرکز می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین ادعا کرد: «ما از اشغال نظامی غزه، الحاق قلمرو نوار غزه یا اخراج مردم به خارج از غزه حمایت نمی‌کنیم».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تلاش توجیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: «ماموریت ارتش اسرائیل برای نجات غیرنظامیان از عواقب جنگ به دلیل حضور حماس در میان غیرنظامیان بسیار دشوار است».

بر این اساس، کربی با اداعای اینکه شکل آینده حکومت غزه باید نماینده فلسطینی‌ها و آرمان‌های آنها باشد، مدعی شد: «ما برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و حفظ جریان آن، با آتش‌بس یا بدون آتش‌بس، تلاش می‌کنیم».

وی با ادعای اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از هرگونه اشغال نظامی غزه یا جابجایی اجباری ساکنان این منطقه حمایت نمی‌کند، افزود: «ما به مطمئن شدن از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حتی در صورت عدم وجود آتش بس ادامه خواهیم داد».

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفته بود که به گفتگو با رژیم صهیونیستی ادامه داده و نیازهای روزانه آنها برای جنگ غزه را مورد بحث قرار می‌دهند. 

منبع : فارس

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار