مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. مهر 1393 - 23:13   |   کد مطلب: 14258
قاسمی

میگه فلانی یه نمونه اش رو بهت بگم: با خانمم رفته بودیم خرید طلا! هرکاریش کردم اونروز تو مغازه خرید نکرد و گفت حالم خوب نیست بذار فردا بیایم خرید.

فردا وقتی مراجعه کردیم توهمون مغازه خانمم اصرار پشت اصرار من فقط همون قطعه طلایی که اون گوشه ویترینه میخوام ولاغیر!! دوستم میگفت من مونده بودم چرا اینقدر خانمم رو این قطعه تاکید داره! طلا رو خریدیم و از مغازه اومدیم بیرون، خانمم با مادرش رفتن خونه و من موندم تا با مغازه دار که از قضا دوستمم بود تسویه کنم.

طلافروش بهم گفت فلانی فقط یه چیز میگم و اونم اینکه قدر خانمت رو خیلی بدون!! و در جواب پافشاریم که چرا این حرف زدی گفت: دیروز که خانمت طلا انتخاب نکرد و رفتید یکساعت بعد با مادرش اومد گفت: شوهرم چون مشکل مالی داره نمیخوام شرمندم بشه لذا شما ارزونترین قطعه طلاتون رو بهم بدید. و بعد گفت پس این قطعه ارزون رو بذارید گوشه ویترین فردا اومدیم من فقط رو اون اصرار میکنم تا همسرم توان پرداختش رو داشته باشه!!

دوستم با بغض این رو داشت واسم تعریف میکرد و با آهی میگفت مصطفی بخاطر همین یه کار همسرم تا آخر عمرم مدیونشم و نوکریش رو میکنم.!!

در لابلای زندگی اشرافی غلط ما خوشحالم هنوز دوستانم به وفور سبک های غلط زندگی در ازدواج و خرید و... را به سخره میگیرند. و اینکه چقدر راحت با یک اقدام همسر در جهت همراهی شوهرش در چیدن زندگی ساده، ستون محبت آنها استوار میشود.

........................................

این کامنت یکی از خوانندگان ریگ متینه که به عنوان ریگ هشتم میارم:

ریگ هشتم:

«ای پدران دخترها! 
دخترها را برای داماد پولدار و اشرافی و شغل دار و نام و نشان دار و اسم و رسم دار نگه ندارید. اگر می بینید یک جوان، مسلمان مؤمنی است، دختر و پسر هردو مسلمان، هردو کفو، وسایل ازدواجشان را فراهم کنید. این قدر سنگ بر سر راه ازدواج نیاندازید. 

ای پدران پسرها! مخصوصا ای مادران پسرها! 
و ای خود پسرهایی که می خواهید داماد بشوید!
در ازدواج معیارهای اسلامی را در نظر بگیرید.

همه اش دنبال زیبایی نروید. 
چه قدر صورت های نازیبایی است که بر روی دل های زیبایی قرار دارد. 
دخترانی که به خاطر نازیبایی محکومند در خانه ها بمانند چه گناهی کرده اند؟
چرا بعضی ها این قدر ظلم می کنند؟
چرا ارزش های اسلامی را نادیده می گیرند؟
چرا مسئله ی سن و شکل این قدر برایشان تکمیل کننده است؟
چرا باید بعضی از دخترهایی که مؤمن هستند، با یک مقدار سنشان که بالا رفته یا چندان از زیبایی بهره ای ندارند، از نعمت ازدواج و تشکیل خانواده و تربیت فرزند محروم بمانند. خوشا به حال آن فرزندی که در دامن چنین زنان پاکی پرورش پیدا کند.
خوشا به حال آن مردی که چنین زن مقدس و پاکی در خانه داشته باشد. 
این معیارهای طاقوتی را دور بریزید.»
نکته های ناب (گزیده بیانات رهبر فرزانه ی انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان)
جلد 5 صفحه 89

دیدگاه شما

آخرین اخبار