مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. فروردين 1396 - 12:21   |   کد مطلب: 20148
مسئولیت این همه مشکل و بحران بی تدبیری و بی برنامه گی در حوزه های مختلف شهری برعهده ی چه کسانی است

 یکی از مهم ترین مباحث مهم در حوزه ی شوراهای شهری و روستایی بحث عملکرد و خروجی مثبت و موثر شوراها در مدیریت نظام شهری و روستایی  است. به این معنا که آیا آن افق و اهدافی و آرمان هایی که قانون اساسی برای تشکیل و نقش شوراها پیش بینی کرده بوده است به شکل قابل قبولی اجرا می شود و یا خیر؟

اگر پاسخ آری است پس مسئولیت این همه مشکل و بحران بی تدبیری و بی برنامه گی  در حوزه های مختلف شهری  برعهده ی چه کسانی است ؟ و اگر پاسخ سوال منفی است موانعی که باعث به وجود آمدن این پدیده ها در بطن جامعه می باشند کدامند؟
 بر اساس تجربه ی به دست آمده از برگزاری چند دوره انتخابات در کشور به وضوح و روشنی می توان گفت از علت و علل های اصلی این موضوع فقدان تخصص لازم و تجربه ی کافی حوزه مدیریت شهری و روستایی می باشد . چرا که در طی دوره های قبل حضور افراد و چهره های محبوب هنری، تلویزیونی، ورزشی و حتی متمکن مالی در عرصه ی انتخابات شوراها را دیده ایم که توانسته اند سکان دار شهری شوند که تسلطی بر آن ندارند ، و اینک اگر کمی بر جایگاه شوراها و اهمیت توسعه و برنامه ریزی شهر واقف باشند می بایست صرفا افرادی از این چهره ها تایید صلاحیت داده شوند که تجربه ی مدیریتی و تخصص لازم را داشته باشند نه فقط بر مبنای این که چون نزد شهروندان و اهالی شهر شناخته شده اند انتخاب شوند.

گاهی حتی شاهد ماجرای تلخی هستیم که دلیل رای آوری شخص کاندیدا فقط ظاهر زیبای اوست که واقعا جای تفکر عمیقی دارد. و همچنین افراد پول دار  که وضع مالی خوب دارند و منتصب به فلان شخص مشهور و البته صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی توانسته رای و آرا مردم را به نفع خود جمع آوری کند.

واینک با توجه به مسائل بالا و مشکلاتی که باعث شده است شورای شهری این چنینی در کلان شهر ها و یا حتی شهرستان ها داشته باشیم باید خاطر نشان کرد که تمام رسانه ها  و فعالین عرصه سیاست توجه ویژه ای به انتخابات شورای شهر داشته باشند و وقتی شخصی را که منتخب شوراها می شود و هیچ گونه اطلاعات از قوانین و مصوبه ها کمسیمون های مختلف ندارد باعث هدر رفتن وقت تک تک رای دهندگان می شود . به نظر شخص حقیر شورای شهر مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری چرا که تا شهری با مدیریت و تخصص و برنامه نباشد کشوری نیز وجود ندارد پس فکری برای آبادانی کشور بکنیم.

 

محمد مرام وند ، فعال دانشجویی
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار