مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. مهر 1394 - 21:14   |   کد مطلب: 16103
دبیر هم اندیشی استادان ونخبگان دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:برای استفاده بیشتر از خرد جمعی از بین همکاران و مسئولین دانشگاه ،شورایی تحت عنوان شورای هم اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان ایجاد شد.

دکتر رضا شکوهی دبیر هم اندیشی استادان  و نخبگان دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجوگفت: دفتر نهاد مقام معظم رهبری به این نتیجه رسید که در کل دانشگاه ها، مرکزی برای پیگیری امور اساتید ایجاد کند لذا دفاتر هم اندیشی اساتید در سراسر کشور ایجاد شد و دانشگاه علوم پزشکی همدان از اولین دانشگاه ها بود که در این مورد به فعالیت پرداخت.
وی با بیان اینکه هدف ما در این دفتر مشارکت  بیشتر همکاران و هیئت علمی است گفت:برای استفاده بیشتر از خرد جمعی از بین همکاران و مسئولین دانشگاه ،شورایی تحت عنوان شورای هم اندیشی مرکب از اشخاص حقوقی ،ریاست محترم دانشگاه ،معاون آموزشی ،دبیر هم اندیشی، مسئول دفتر نهاد  و 3نفر از همکاران علمی تشکیل شد .
 شکوهیافزود:با روش علمی وضعیت فرهنگی اساتید را تحلیل کرده و فرصتها و تهدید ها و نقاط ضعف و قوت  را مشخص کردیم  و در این خصوص از همکاران هیئت علمی دانشگاه نیز نظر خواهی نمودیم.
وی اظهار داشت:با جمع بندی این 4مؤلفه و نظر خواهی ها   قرار شد برای حل مشکلات  کار گروه های مختلفی تعیین شود از قبیل کار گروه قرآن و عترت،اخلاق حرفه ای ،پژوهش و توسعه و ...
دبیر هم اندیشی استادانافزود: مسئولین کارگروه ها مشخص شده  و موظف به عضو گیری  و انتقال برنامه های پیشنهادی کل هیئت علمی و بررسی آنها برای تصویب  هستند .
وی  با بیان اینکه هم اکنون در حال انجام یک طرح پژوهشی برای تحلیل وضعیت فرهنگی اساتید در سایر دانشگاه ها ی استان هستیم خاطر نشان کرد:نتیجه جمع بندی به مرکز هم اندیشی کشور ارسال خواهد شد و در مقالات علمی به چاپ خواهد رسید و از این نتایج برای تعییین استراتژی ها،راهبردها و فعالیت های با اولویت بالا در سطح کشوراستفاده خواهد شد.
دبیر هم اندیشی استادان با اشاره به اینکه طرح این موضوع در شورای هم اندیشی استان با استقبال مواجه شده گفت:اگر چنانچه مستندات علمی تهیه شود میتوان به کمک آن نیازها را تعیین کرده و بر اساس آن نیازها تشکیلتی در سطح کشور ایجاد شود و دانشگاه ها از آن استفاده کنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار