مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. بهمن 1395 - 19:20   |   کد مطلب: 19308
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:شعاع نفوذ و قدرت ایران نه تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داده است و شکست های پی در پی آمریکا در ۱۰ سال گذشته تنها در آسیا نشانگر افول غیر قابل انکار قدرت آمریکا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی رزمندگان استان مرکزی که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد گفت: استان مرکزی زادگاه امام راحل(ره) عظیم الشان و عالمان بزرگ و مجاهد و ده ها سردار مجاهد همچون مصطفی چمران،رحیم آنجفی،فتاحی و... و زادگاه آیت الله شهید فضل الله محلاتی است که اولین بار تصویر و صدایش از تلویزیون انقلاب پخش شد.

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی تصریح کرد:این سرداران هم در پیروری و دفاع مقدس نقش تاثیرگذاری داشتند. شما عزیزان در سالهای گذشته در حمایت از امام و ولایت فقیه از جان مایه گذاشتید و جوانان قهرمان و شجاع و خردمند این استان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ، ناآرامی های ضد انقلابی را در کردستان و عملیات بانه و سردشت سرکوب کردند و امنیت و آسایش را به مردم کردستان هدیه دادند.

وی افزود:مردم استان مرکزی با تقدیم ۷ هزار شهید،۱۵هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده جان و سلامتی خود را فدای امنیت و آسایش ملت ایران کرده اند.

رحیم صفوی تاکید کرد:همه مسئولان و ملت ایران خود را مدیون خون شهدا،فداکاری جانبازان،و صبر و استقامت خانواده ایثارگران می دانند و هرگز آن فداکاری ها در تاریخ ملت ایران و اذهان جهان فراموش نمی شود.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:امیدوارم به باورها،ایمان و اعتقاداتمان پایدار بمانیم و قدر زمان حاضر را بشناسیم و با همان روحیه جهادی،عقلانیت و همان روحیه فداکاری و اخلاص در راه آزادی و پیشرفت کشور عزیزمان و دفاع  از آرمانهای شهدایمان با استقامت و قدرت باقی بمانیم.

رحیم صفوی با اشاره به وجود فرصت ها و تهدیدات مختلف برای انقلاب اسلامی بیان کرد:در۳۸ سال گذشته حوادثی برای ملت ایران اتفاق افتاده  که در این تاریخ فشرده و کوتاه خارج از مقیاس ها و باورهای عادی مردم ما و مردم جهان است؛پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معیارها و باورهای ملتها را تغییر داد و دامنه پذیرش باورهانسبت به رخداد تغییرات به ظاهر غیر ممکن را عوض کرد.

وی افزود:این تغییرات را می توان با تکیه بر تفسیرهای مبتنی بر سنت الهی و آموزه های وحیانی و قرآنی تفسیر کرد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت:تحولات امروز دنیای اسلام از شمال آفریقا در مصر،تونس،لیبی و ...تا غرب آسیا در لبنان،سوریه،بحرین،یمن مظلوم و ...،شکست آمریکا و صهیونیستها و حکام مستبد سعودی در یمن قسمتی از پیامدهای انقلاب اسلامی برای ملتهای این منطقه بوده است.

رحیم صفوی ادامه داد:چنین پیامهای نجات بخشی از نقطه مرکزی انقلاب اسلامی صادر شده است که توانست روحیه و مکتب مقاومت را در سایر ملتها زنده کند و آنها را به پیروزی امیدوار سازد.

وی بیان کرد:امروز پیام انقلاب اسلامی توقف ناپذیر شده و هر ماه و سال مرزها و سرزمین های جدیدی را در می نوردد، آرزو های ملتها را برآورده می سازد و تولید ناکامی و شکست جدید را برای دشمنان اسلام و ایران تحمیل می کند و ایمان ما را به بشارتهای قرآنی افزون می سازد.

افول قدرت آمریکا واقعیتی انکار ناپذیر است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به وضعیت آمریکا تاکید کرد:آمریکایی ها در ۱۰ سال گذشته از سال ۲۰۰۱ در لشگر کشی به افغانستان و سال ۲۰۰۳ در لشگر کشی به عراق شکست خوردند؛تریلیونها دلار هزینه کردند و با بیش از ۵ هزار کشته و ۱۵ هزار زخمی،مجروح و معلول نتوانستند به آرزوهایشان برسند.

رحیم صفوی با اشاره به انتقادات رئیس جمهور جدید آمریکا به سیاستهای ۸ سال گذشته این کشور گفت:سیاست های جدید آمریکا نشان می دهد که قدرت آمریکا در حال افول غیر قابل انکار است و این یک واقعیت است که صهیونیستها در لبنان و غزه شکست خورده اند و امیدشان برای ادامه حیات ننگینشان ناامید شده است.

وی تاکید کرد:تمامی این تغییر و تحولات در سایه پیروزی انقلاب اسلامی است و این انقلاب و ملت ایران هرسال قوی تر از قبل می شوند؛چنانکه بینیم شعاع نفوذ و قدرت نرم ایران نه تنها منطقه بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد:در سایه روابط کشورهای اروپایی با ایران  شاهد فاصله گرفتن اروپا از آمریکا هستیم؛هرچند انگلیسی ها از جنگ دوم جهانی تا کنون همپیمان و مشاور آمریکایی ها هستند اما دیگر کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که تنها دولت و حکومت با ثبات در غرب آسیا و آن قدرتی که در منطقه حرف اول و آخر را می زند جمهوری اسلامی ایران است.

رحیم صفوی تصریح کرد: بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باردیگر همه جهانیان عظمت، قدرت، و وفاداری ملت ایران را به انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان شاهد خواهند بود.

وی افزود: ایران اسلامی امروز با وجود رهبری خردمند و شجاع، اتحاد و انسجام سیاسی و ملی، جوانان خوش فکر، عالم و شجاع، نیروهای مسلح مقتدر، ارتش و سپاه توانمند تواسنته امنیت خود را عمق داده و به دفاع عمیق استراتژیک دست یابد.

تحریم و برجام اگرچه ما را محدود می کند، اما نمی‌تواند ما را متوقف کند

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه دشمنان از تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه وحشت دارند، بیان کرد: آنها می دانند ترفندهایشان علیه جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه خواهد شد اما با راه اندازی تروریست ها سعی در ایجاد فرصت برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و سازوکارهای استراتژیک خود در منطقه دارند که شسکت تروریست های تکفیری در سوریه و عراق بار دیگر توطئه آنها را با شکست مواجه کرد.

رحیم صفوی با اشاره به فرصت های پیش آمده در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی گفت: در زمینه های علمی، فناوری های جدید از جمله فضایی، نانو و سایر علوم پزشکی، مهندسی و جغرافیایی و آمایش سرزمین را در کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان دانشمند کشور ما به علوم و دانش هسته ای دست یافته اند، ادامه داد: امروز ایران در بخش های مختلف موشکی، ماهواره ای و... به خودکفایی رسیده است و نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: این دانش ها چیزی نیست که آمریکایی ها بتوانند آن را از ما بگیرند؛ با تحریم ها و با برجام می توانند ما را محدود سازند ولی نمی توانند ما را متوقف سازند.

رحیم صفوی به تحصیل بیش از ۴.۵ میلیون دانشجو در دانشگاه های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در سال به حدود ۸۰۰ هزار نفر رسیده است که این آمار نسبت به زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

نفوذ در بدنه قوای کشور، یکی از ابعاد نفوذ دشمن در ایران

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خدمات خوبی در بخش های مختلف شهری و روستایی ارائه شده است، اظهار کرد: اقداماتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفته قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست البته هر چند برخی از مشکلات در خصوص کمبود آب و مهاجرت از روستا به شهر ها وجود دارد.

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب در برخی از شهرها صنایه فعال شده است افزود: در استان مرکزی بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی فعال است که امیدواریم دولت با رفع مشکلات رکود در واحدهای تولیدی به استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود باشیم.

رحیم‌صفوی به تهدید ها و آسیب هایب که انقلاب را تهدید می کند اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سعی داشتند با ترفندهای مختلف با انقلاب مقابله کنند که تا به امروز تمام نقشه های دشمنان خنثی شده است.

وی نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی دشمن را یکی از تهدیدهای پیش روی کشور عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب هم در این زمینه بارها تذکراتی داده اند که باید مواظب باشیم.

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری ادامه داد: نفوذ سیاسی در دستگاه های اجرایی و مدیران یکی دیگر از نفوذ های دشمنان است تا از این طریق بر تصمیم گیری های کشور موثر واقع شوند و برنامه های خود را پیاده کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین ابعاد نفوذ از سوی دشمن، نفوذ انسانی در بدنه قوای کشور حتی در نیروهای مسلح است.

نفوذ دشمن از طریق دست کاری های ژنتیکی در محصولات کشاورزی

رحیم صفوی با بیان اینکه نفوذ علمی و اقتصادی هم در دستور کار دشمنان قرار دارد، ادامه داد: دشمن در نفوذ علمی و اقتصادی با تغییرات ژنتیکی و اصلاح بذرهای کشاورزی به دنبال دستیابی به اهداف خود است.

وی با اشاره به اینکه خسته و ناامید کردن نیروهای انقلابی و ارزشی از دیگر برنامه های دشمن است ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند با خارج کردند نیروهای ارزشی از صحنه به اهداف خودشان راحت تر دست پیدا کنند.

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری ایجاد اختلاف بین مسئولین، مردم و مسئولین را یکی دیگر از برنامه های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب عنوان کرد و افزود: وحدت مردم و مسئولین حول ولایت فقیه و رهبری رمز موفقیت کشور در دوران های مختلف بوده است و امروز همه باید در سایه وحدت و همدلی کارها را به پیش ببریم.

صفوی با اشاره به اینکه امروز ایجاد اشتغال، کنترل تورم و رفع رکود از خواسته های به حق مردم است ادامه داد: امروز لازم است مسئولین به خواسته ها و نیازهای مردم توجه و آنها را رفع کنند.

عده ای از روی نااگاهی استکبار را دوست معرفی می کنند

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری با بیان اینکه عده ای از روی نا آگاهی استکبار و دشمن را دوست معرفی می کنند ادامه داد: امریکا همواره دشمن و شیطان بزرگ بوده و هست و چه جمهوری خواه و چه حزب موکرات آمریکا با هم  هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو دشمن ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه دست آمریکا به خون ۲۰۰ هزار شهید ایران آغشته شده است افزود: علاوه بر این آمریکا دست خود را به خون ملت های عراق، افغانستان، فلسطین و... آغشته کرده است.

رحیم صفوی عدم بهره برداری از ظرفیت های داخلی را بزرگترین آسیب عنوان کرد و افزود: مدیران لایق با بهره گیری از ظریفت ۵۲ درصدی جوانان در زمینه تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند تا بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه ایجاد اشتغال هم موثر واقع شوند.

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری به ایجاد اشتغال ۷۰۰ هزار نفری دولت اشاره کرد و ادامه داد: این میزان اشتغال صورت گرفته است اما جوابگوی بیکاری میلیونی جوانان نیست و باید با توجه به منابع موجود، اشتغال های بیشتری را ایجاد کرد.

وی ایجاد ابهام در برنامه های آینده کشور و القای ناامیدی در بین جوانان از آینده ایران را یکی دیگر از برنامه های دشمنان اعلام کرد و افزود: در برنامه ششم که برای سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ تدوین شده برنامه های خوبی برای پیشرفت و توسعه کشور برنامه ریزی شده است که با تحقق برنامه ها جهش های خوبی در بخش های مختلف کشور ایجاد خواهد شد.

مشاور عالی نظامی مقام معظم رهبری بیان کرد: انشالله ایران با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح تبدیل به یک کشور امن و آباد و مقتدر تبدیل شود و الگویی برای تمام کشورها خواهد بود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار