مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. فروردين 1396 - 21:50   |   کد مطلب: 20155
رئیس جمهور با توجه اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور در سال گذشته جویای کار بودند، گفت: برای 700 هزار نفر اشتغال ایجاد شد ولی جمعیت بیکاران افزایش 500 هزار نفری را در برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مرآت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع مدیران و مسئولان استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان با اشاره به اینکه714 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است، گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در سال 96 باید گام بلندی در اشتغال برداشته و بیش از 700 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وی با توجه اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور در سال گذشته جویای کار بودند، افزود: برای 700 هزار نفر اشتغال ایجاد شد ولی جمعیت بیکاران افزایش 500 هزار نفری را در برداشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته وضع ایجاد اشتغال به طور نسبی در کشور خوب بوده است، بیان کرد: ایجاد اشتغال با شرایط سختی انجام شده است.

روحانی با تاکید براینکه باید گام جدی برای ایجاد اشتغال در کشور برداشته شود، گفت: دولت به تنهایی نمی تواند از عهده این امر برآید و به همراهی همه مسئولان قوای سه گانه و مردم نیازمند است.

رئیس جمهور در ادامه افزود: شغل آفرینی در کشور زمانی صورت گرفته است که نفت از 140 دلاری به 50 دلار رسید.

وی با توجه به اینکه براساس آمار اسفند سال گذشته واردات کالای غیر نفتی 43  میلیاردو 600 میلیون دلار بوده است، گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی 43  میلیارد و 900میلیون دلار بوده است.

رئیس جمهور در ادامه افزود: ما باید مخارج جاری کشور را از منابع و درآمد های غیر نفتی تامین کنیم و درآمد های غیر نفتی باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سال 1395نسبت به سالهای گذشته در آمد غیر نفتی افزایش یافته است، اظهار کرد: یکی از توفیقات دولت یازدهم افزایش درآمد های غیر نفتی است .

روحانی تاکید کرد: مردم باید با پرداخت مالیات که طبق قانون است و وظیفه ملی آنهاست در توسعه و آبادانی کشور بکوشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار