مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. خرداد 1396 - 16:14   |   کد مطلب: 21129
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در رابطه با اقدامات اخیر مقامات آمریکایی در تصویب تحریم های جدید علیه ایران گفت: مسئولین ما نباید ساکت بنشینند و وظیفه دولت است که بر اساس آنچه در متن قانون آمده است اقدام به موقع بکند، بایستی تمامی فرآیندهای غنی سازی را که داشتیم برگردانند و اجرایی بکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی در رابطه با اقدامات اخیر مقامات آمریکایی در تصویب تحریم های جدید علیه ایران اظهار داشت: ما نبایستی این جمله حضرت امام را که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است را یادمان برود و همچنین اینکه یک زمانی هم فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است و این بدان معناست که آمریکایی ها خصلت گرگ بودن خودشان را فراموش نمیکنند ولو اینکه با آنها مذاکره شود و نرمش نشان داده شود.

 

حاجی دلیگانی افزود: آمریکایی ها جلوتر خواهند آمد ما شاهد هستیم طی مذاکرات مربوط به برجام هر آنچه که آمریکایی ها دنبالش بودند توافق گرفتند و به اهدافشان رسیدند و از آن طرف متعهد شدند هیچ گونه اقدامی که باعث ایجاد محدودیت برای ایران اسلامی شود انجام ندهند.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مکرر شاهد بودیم هم آمریکایی ها و هم کشورهای اروپایی عهد خود را نقض میکنند در حالی که در متن برجام چندین جا به این اذعان شده است و متعهد شدند که کاری که برجام را نقض بکند انجام نمی دهند و مصادیق آن را هم مشخص کرده اند.

 

وی افزود: الان براساس همان مصادیق که در متن برجام است، چندین بار نقض برجام کردند از جمله مصوبه اخیر سنا بود که هم زمان وقتی که ترور کور در مرقد امام و مجلس شورای اسلامی در حال انجام بود آنها در مجلس سنا داشتند این موضوع را مصوب میکردند و این مصوبه دقیقا نقض برجام است.

مسئولین در برابر تحریم های جدید آمریکا ساکت نمانند

 

حاجی دلیگانی تأکید کرد: مسئولین ما نباید ساکت بنشینند و وظیفه دولت است که بر اساس آنچه در متن قانون آمده است اقدام به موقع بکند و بایستی که تمامی فرآیندهای غنی سازی را که داشتیم حداقل 20 درصد که قبل از قبول برجام انجام میدادیم را برابر قانونی که پیش بینی شده است برگردانند و اجرایی بکنند.

 

وی تصریح کرد: خودشان در متن برجام آوردند که نقض برجام حقی را به جمهوری اسلامی ایران میدهد بنابراین جمهوری اسلامی بایستی از این حق به درستی استفاده بکند.

 

وزیر امورخارجه حق ایران را بگیرد

 

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: اینجا لازم است که از وزیر امور خارجه که حداقل دو نامه در این رابطه نوشتند به همین میزان تشکر بکنیم اما میخواهیم بگوییم کافی نیست وزیر امور خارجه باید بتواند آنچه را که حق ایران است دریافت بکند و این حداقل انتظار ما است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار