مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. دى 1397 - 8:42   |   کد مطلب: 23539
ان‌بی‌سی نیوز با انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی هفته گذشته روسای جمهور ترکیه و آمریکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،ان‌بی‌سی نیوز در انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی تلفنی هفته گذشته روسای جمهور ترکیه و آمریکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمریکا از سوریه خارج شود ترکیه شکست داعش را کامل می‌کند.
 
یک مقام ارشد کاخ سفید به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «اردوغان به رئیس‌جمهور (ترامپ) گفت، در واقع، من به عنوان دوست شما، در این مورد به شما قول می‌دهم.»
 
یک مقام آمریکایی دیگر هم تأیید کرد که اردوغان در خلال این مکالمه تلفنی گفته بود ترکیه، در صورتی که بتواند در شمال سوریه عملیات کند، از پس باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش برخواهد آمد.
 
آسوشیتد پرس نیز گزارش داده که گفتگوی تلفنی هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، باعث تصمیم جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، برای ترک کاخ سفید شده است.
 
آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی و یک منبع ترکیه‌ای این خبر را مخابره کرده است. به گفته این منابع گفتگوی تلفنی اردوغان و ترامپ در ۱۴ دسامبر انجام شده است، یعنی یک روز پس از آنکه مایک پمپئو و مولود چاووش اوغلو، وزرای خارجه آمریکا و ترکیه، توافق کردند سران دو کشور درباره تهدید‌های اردوغان مبنی بر عملیات نظامی علیه کُرد‌های تحت حمایت آمریکا در سوریه رایزنی کنند.
 
این منابع مدعی‌اند رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این همتای ترکیه‌ای خود را متقاعد کرده بود نیرو‌های آمریکایی در سوریه را در معرض خطر قرار ندهد، در چرخشی صد و هشتاد درجه‌ای، سرانجام در کنار اردوغان قرار گرفت. درحالی که پمپئو، متیس و دیگر مقامات امنیت ملی تلاش داشتند او را از این تصمیم منصرف کنند.
 
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار