مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1394 - 0:02   |   کد مطلب: 15622
رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانات خود در ديدار با اعضاي مجمع جهاني اهل بيت(ع) اشارات مهمي به نقشه هاي دشمن در منطقه داشتندكه از جمله آن ، ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان بود .

به گزارش صدای دانشجو،حضرت آيت ا... خامنه اي ( دام ظله العالي)  رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانات خود در ديدار با اعضاي مجمع جهاني اهل بیت(ع) اشارات مهمي به نقشه هاي دشمن در منطقه داشتندكه از جمله آن ، ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمانان بود .
ايشان در بخشي از بيانات خود فرمودند :«  نقشه‌ی این دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است - البتّه شعب زیادی دارد لکن عمده این دوتا است - یکی عبارت است از ایجاد اختلاف، دوّمی عبارت است از نفوذ. این، اساس نقشه‌ی دشمن در این منطقه است: ایجاد اختلاف؛ اختلاف بین دولتها و بعد اختلاف بین ملّتها، که خطرناک‌تر از اختلاف دولتها، اختلاف ملّتها است؛ یعنی دلهای ملّتها را نسبت به یکدیگر چرکین کنند و عصبیّت بیافرینند؛ با نامهای مختلف؛ حالا یک‌وقت مسئله‌ی پان‌ایرانیسم و پان‌عربیسم و پان‌ترکیسم و این حرفها بود، یک روز هم مسئله‌ی سنّی و شیعه و تکفیر و مانند اینها است؛ به هر عنوانی که بتوانند، ایجاد اختلاف کنند. این یک قلم از کارهای اینها است که بشدّت دارند روی این کار میکنند.»
بدون شك ايجاد تفرقه و كشمكش بين ملت ها و ملت ها و دولت ها از جمله ابتدايي ترين و ساده ترين ابزار مبارزه با جهان اسلام است . دشمنان با كمك به گروه هاي افراطي و ايجاد فرقه ها و گروه هاي جعلي همواره سعي كرده اند بين مسلمانان تفرقه بياندازند و در افراط گرايي و تربيت تروريست به حدي پيش رفته اند كه گروههايي به وجود آورده اند كه ديگر مسلمانان را تكفير مي كنند و مخصوصا شيعه كه همواره در برابر سلطه بيگانگان ايستادگي كرده است  را مورد هجوم قرار داده و شيعيان را كافر مي دانند . شبهات ديني پيش پا افتاده را با استفاده از ابزار تبليغ و تطميع به حدي به ذهن مخاطبين القاء مي كنند كه كسي كه از مسائل ديني اطلاعات كافي نداشته به راحتي گمراه مي شود و فريب استدلالهاي بي منطق و بي پايه آنها را مي خورد و به جاي اينكه ذهنش درگير خطر صهيونيسم و آمريكا شود متوجه شيعه ستيزي و شيعه هراسي شود.
وقتي مسلمانان به بهانه هاي مختلف به جان هم افتاده و دست به قتل و كشتار همديگر مي زنند استعمار با خيال راحت به كار خود ادامه داده و دست به سيطره بيشتر به جغرافيا ، منابع مالي و انساني كشورهاي مسلمان مي زند. و براي اينكه در نقشه شوم خود موفق شده و ملت هاي خودشان و ديگر ملت ها به اين نقشه شوم پي نبرند همواره با حربه فرار از جلو و متهم كردن اسلام و مسلمين به خشونت گرايي و تروريست پروري چهره خود را موجه كرده و اذهان عمومي را فريب مي دهند.
مقام معظم رهبري در باره نقشه استكبار در اين زمينه فرمودند : البتّه متخصّص این کار( اختلاف افكني )  انگلیس‌ها بودند؛ آنها در ایجاد اختلاف مذهبی تخصّص دارند و آمریکایی‌ها هم از آنها یاد گرفتند و با همه‌ی وجود، امروز دارند کار میکنند. این گروه‌های تکفیری که مشاهده میکنید، همه ساخته‌ی دست اینها هستند. ما این را البتّه از چند سال پیش گفتیم، بعضی‌ها تردید داشتند [امّا] امروز خود آمریکایی‌ها دارند اعتراف میکنند؛ اعتراف میکنند که داعش را آنها به‌وجود آوردند، اعتراف میکنند که آن جبهةالنّصره را آنها به‌وجود آوردند، تکفیری‌ها را آنها به‌وجود آوردند؛ خودشان درست کردند و یک عدّه مسلمان ساده‌لوح اگرچه صادق، گول اینها را خوردند؛ مهم این است. این چیزی که برای ما خیلی عبرت‌آموز است و باید به آن توجّه کنیم، این است که گاهی انسان صادق‌النّیّه به‌خاطر عدم بصیرت، داخل نقشه‌ی دشمن کار میکند.
اين  اتهمات و تفرقه افكني ها در حالي است كه ايران به عنوان كشور بزرگ اسلامي و نماد حكومت اسلامي همواره خواستار صلح و آْشتي بين ملت ها بوده و هيچوقت بر عليه كشوري وارد جنگ نشده و به كسي تعرض نكرده است . كشور اسلامي ايران همواره قرباني تروريسم بوده و از اين باب آسيب هاي فراواني ديده است ولي هيچوقت دست به ترور نزده و به تروريست ها  كمك نكرده است .
مقام معظم رهبري در اين باره فرمودند : باید تلاش کرد این اختلافات از بین برود. ما صریحاً و علناً به همه گفته‌ایم: ما دست دوستی به سمت همه‌ی دولتهای مسلمان منطقه دراز میکنیم؛ ما با دولتهای مسلمان هیچ مشکلی نداریم. البتّه روابطمان با بسیاری از همسایه‌ها یعنی اغلب همسایه‌هایمان هم روابط دوستانه و برادرانه است. در شمال، در جنوب، در غرب و در شرق، کشورهایی که دوروبر جمهوری اسلامی ایران هستند، با ما روابط خوب دارند. البتّه بعضی‌ها هم نزدیک و دور اختلاف دارند، لجاجت میکنند، خباثت میکنند - البتّه این هست لکن از طرف ما بنایمان بر ارتباطات خوب با همسایگان است؛ دولتها و بالخصوص ملّتها. ارتباطات کشور ما با ملّتها ارتباطات خوبی است.
البتّه اعتقاد ما پایبندی به اصول و مبانی است. ما میگوییم بایستی اصول محفوظ بماند. امام بزرگوار ما به برکت پایبندی به اصول بود که توانست انقلاب را پیروز کند و انقلاب را حفظ کند و جمهوری اسلامی را ثبات ببخشد؛ پابند به اصول بود. یکی از اصول، «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(فتح آيه 29 ) است. ما با دشمنان، با استکبار سرِ آشتی نداریم و با برادران مسلمان بنای بر دشمنی و عداوت نداریم؛ بنای بر دوستی و رفاقت و برادری داریم؛ چون معتقدیم باید اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم بود؛ این درس امام بزرگوار ما است؛ این خط مسلّم جمهوری اسلامی است. ما در حمایت از مظلوم نگاه به مذهب طرف مقابل نمیکنیم؛ و نکردیم؛ خطّ امام بزرگوار این بود. امام همان رفتاری را که با مقاومت شیعه در لبنان داشت، همان رفتار را با مقاومت سنّی در فلسطین [هم‌] داشت؛ بدون هیچ تفاوتی. ما همان حمایتی را که از برادرانمان در لبنان کردیم، از برادرانمان در غزّه [هم‌] کردیم؛ بدون هیچ تفاوتی. آنها سنّی بودند، اینها شیعه‌اند. مسئله برای ما، دفاع از هویّت اسلامی است، حمایت از مظلوم است،...... شدید اختلافات در دنیای اسلام، ممنوع است. ما با رفتارهایی که بعضی از گروه‌های شیعه انجام میدهند که موجب اختلاف میشود، مخالفیم. ما صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدّسات اهل‌سنّت مخالفیم. یک عدّه‌ای از این‌طرف، یک عدّه‌ای از آن‌طرف، بر آتش دشمنی‌ها می‌افزایند و آنها را تشدید میکنند؛ خیلی‌هایشان هم نیّتهایشان نیّتهای خوبی است، لکن بصیرت ندارند. بصیرت لازم است؛ باید دید نقشه‌ی دشمن چیست. نقشه‌ی دشمن در درجه‌ی اوّل ایجاد اختلاف است.
اگر بصيرت مسلمانان حفظ شود ، اگر حرمت ها باقي بماند و مسلمانان  به جاي دشمني با همديگر،  به دشمن واحد فكر كنند وبصيرت خود را در اين زمينه حفظ كنند ومغبون ثروت و قدرت نظام سلطه نشوند جهان اسلام به طور قطع نفوذ ناپذير بوده و همواره امت واحده اسلام در برابر دشمنان پيروز و سربلند خواهد شد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار