مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1393 - 1:49   |   کد مطلب: 14564
بسیج دانشجویی فضاهای موجود جامعه و دانشگاه‌ها را رصد می‌کند، بسیج دانشجویی به عنوان مدافع آرمان‌های انقلاب، با هیچ فرد و گروهی، مسامحه ندارد.
بسیج دانشجویی

به گزارش صدای دانشجو، طیب فریادرس اظهار کرد: فضای موجود در دانشگاه‌ها با فضای آرمانی مورد انتظار، فاصله زیادی دارد اما باید یک بستر مناسب در دانشگاه‌ها برای ترویج تفکر بسیجی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه متأسفانه با انتخاب وزیر علوم یک بی‌ثباتی در فضای سیاسی جامعه در حال شکل‌گیری است، افزود: اصرار عجیب دولت در معرفی یکی از عناصر فتنه به عنوان وزیر، در حالی که صحبت از ایجاد فضای اعتدال در دانشگاه‌هاست، تأمل‌برانگیز است. نتیجه این حرکت دولت، ایجاد فضای افراطی در دانشگاه است؛ امیدواریم دولت یک نیروی معتدل و انقلابی معرفی کند که بتواند با همه گروه‌ها کار کرده و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
فریادرس با بیان اینکه فعالیت‌های تشکل‌ها در دانشگاه‌ها باید شفاف و قانونی باشد، افزود: فعالیت تشکل‌های دانشجویی باید در چارچوب قانون اساسی و آرمان‎های نظام اسلامی باشد.
وی با تأکید بر اینکه تشکل‌ها باید نسبت به اساس‌نامه و مرام‎نامه خود صادق و به آن پایبند باشند، ابراز داشت: در گذشته عده‌ای خود را پیرو خط امام خمینی (ره) معرفی می‌کردند اما در سال 88 به امام (ره)،‌ عاشورا و آرمان‌های انقلاب توهین کردند.
مسئول بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه بسیج دانشجویی فضاهای موجود جامعه و دانشگاه‌ها را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی به عنوان مدافع آرمان‌های انقلاب، با هیچ فرد و گروهی، مسامحه ندارد.
وی ادامه داد: اگر فردی در چارچوب فضای قانونی و آرمان‌های انقلاب فعالیت کند برای ما محترم است، اما اگر از خطوط قرمز نظام فراتر رود به وظیفه قانونی خود عمل کرده و سکوت نخواهیم کرد.
مسئول بسیج دانشجویی همدان گفت: خوشبختانه فضای عمومی جامعه ایران به خصوص فضای دانشگاه‌های آن انقلابی است.
وی تأکید کرد: مردم در جریان فتنه 88، انتخابات، راهپیمایی‌ 22 بهمن و جریان 9 دی پایبندی خود را به امام (ره) و دفاع از نظام اسلامی به جهان ثابت کرده‌اند.
فریادرس با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دانشجویان استان بسیجی هستند، بیان داشت: همدان در حال حاضر چند 10 هزار نفر دانشجوی فعال بسیجی دارد.
وی معتقدین به چارچوب نظام و مجاهدان این راه را بسیجی دانست و گفت: برخی از دانشجویان با عضو شدن در بسیج دانشجویی و برخی دیگر به صورت پنهانی، به وظیفه خود که همان دفاع از آرمان‌های انقلاب است عمل می‌کنند.
مسئول بسیج دانشجویی همدان به تأثیرگذاری فعالیت بسیج در دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: فعالیت بسیج در دانشگاه‌ها، تأثیرگذار بوده اما هنوز به آن حد از تأثیرگذاری که مد نظر مقام معظم رهبری است نرسیده و با آن فاصله داریم.
وی افزود: بسیج دانشجویی در هر زمان و هر شرایطی نقش خود را ایفا کرده و نتیجه آن ایجاد ثبات، آرامش و فضای علمی در دانشگاه‌ها بوده است.
فریادرس در بخشی از سخنان خود گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، کرسی‌های آزاداندیشی، شکوه هجرت، نشست‌های سیاسی و سرکشی از رده‌های بسیج در پایگاه‌ها برگزار می‌شود.
وی به عملکرد ناحیه بسیج دانشجویی اشاره کرد و گفت: ساماندهی بیش از 3 هزار نفر اردوی جهادی، اجرای طرح ولایت و برگزاری دوره خط امام (ره) از برنامه‌های اجرایی در تابستان امسال بوده است

دیدگاه شما

آخرین اخبار