مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. خرداد 1396 - 18:00   |   کد مطلب: 20889
شیخ الاسلام تاکید کرد: آنها اعتقاد دارند در این منطقه که مقاومت قوی است، شیعیان در اقلیت و سنی ها در اکثریت هستند در حالیکه در این منطقه طرفداران مذهب اهل بیت در اکثریت هستند و لذا تقسیم این منطقه به شیعه وسنی نمی تواند پشتیبانان مقاومت را تضعیف نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ حسین شیخ الاسلام در گفتگو با ناب نیوز در خصوص سفر اخیر ترامپ به عربستان گفت: ضدیت ترامپ با مسلمانان از قبل از انتخابات آمریکا و با توجه به شغل های سابقش، اداره خانه های فساد و سرمایه گذاری خاصی که داشت، متجلی شده بود و در تبلیغات ریاست جمهوری این ضدیت علنی شد.

مشاور وزیر امورخارجه بااشاره به کلام امام خمینی (ره) در خصوص اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی اظهار داشت: امام راحل اسلام آمریکایی را اسلام استکبار، زورگوها و مستبدین و اسلام ناب محمدی را اسلام ملت ها، مستضعفین و مبارزان علیه استکبار می دانست و دنیا را به دنیای مستکبرین و مستضعفین تقسیم می کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با قاریان قرآن دنیا را به دنیای کافرین، طاغوت و شیطانی و دنیای مومنین خدایی ها و مردم تقسیم کردند که تاکید داشتند بین این دو باید خط کشی روشن باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه انتخابات آمریکا انتخاباتی غیردموکرات بود، تصریح کرد: اکثریت مردم آمریکا به ترامپ رای ندادند بلکه به دلیل ساختار قانون اساسی آمریکا، وی با رای الکترال ها انتخاب شد.

جنگ عربستان علیه یمن در راستای ایجاد بحران خارجی برای سرکوب مخالفین داخلی بود

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شرایط عربستان سعودی در منطقه عنوان کرد: آل سعود همه چیز را در سوریه، یمن و بحرین باخته و جایگاه خود رااز دست داده است؛ از سوی دیگر پس از مرگ ملک عبدالله و جانشینی ملک سلمان که توان اداره سعودی را ندارد همچنین حضور جوان 30 ساله ای که برای شاه شدن عجله دارد و ساختار سنتی انتقال قدرت را بهم ریخته است، دچار مشکلات داخلی است.

وی اذعان داشت: عربستان جنگ وحشیانه و خطرناکی را با همسایه جنوبی بی آزار خود یعنی یمن که از ضعیف ترین کشورهای عربی است، شروع کرد تا به وسیله این بحران خارجی که ایجاد می کند، مخالفین داخلی را سرکوب کند لذا شاهد بودیم از هرنوع وسیله وحشیانه وهمه سلاح هایی که قبلا خریده بود، استفاده کرد.

شیخ الاسلام تاکید کرد: البته عربستان نه تنها نتوانست اراده مردم یمن را بشکند بلکه مرزهای جنوبی خود را ناامن کرد و حتی احتمال فرود موشک در ریاض، پایتخت این شاهنشاهی، وجود دارد.

تلاش برای تحقق نظریه مارتین ایندیک در سال 2007 برای تقسیم بندی شیعه و سنی در غرب آسیا

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه به پیش بینی سفیر آمریکا در اسرائیل در سال 2007 گفت: مارتین ایندیک که دوبار سفیر آمریکا در اسرائیل و همچنین مدیرکل وزارت خارجه این کشور بود، در یک نظریه پردازی درکنفرانسی که در سال 2007 ارائه و در روزنامه هاآرتص چاپ شد، پس از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه می گوید هیچ چاره ای نداریم جز اینکه یک متحد سنی برای اسرائیل در مقابل حزب الله و خط مقاومتی که آن را پشتیبانی می کند، پیدا کنیم.

وی افزود: امروز می بینیم که ترامپ و شاه سعودی در ریاض تلاش می کنند تا دنیای اسلام را به دنیای شیعه و سنی تبدیل و درگیری طایفه ای ایجاد کنند؛ با توجه به اینکه طرح اول انها یعنی ایجاد تروریسم شکست خورده، این تقسیم بندی را در ریاض رسمی می کنند.

طرح آمریکا و آل سعود برای تقسیم مذهبی منطقه احمقانه است/تقسیم بندی منطقه به شیعه و سنی نمی تواند خط مقاومت را تضعیف نماید

شیخ الاسلام بیان کرد: البته این اقدام جنایت آمیز و در عین حال احمقانه است چرا که موفق نخواهند شد؛ آنها اعتقاد دارند در این منطقه که مقاومت قوی است، شیعیان در اقلیت و سنی ها در اکثریت هستند در حالیکه در این منطقه طرفداران مذهب اهل بیت در اکثریت هستند و لذا تقسیم این منطقه به شیعه وسنی نمی تواند پشتیبانان مقاومت را تضعیف نماید.

این کارشناس مسائل سیاسی این توطئه را در غرب آسیا از هم اکنون شکست خورده دانست و یادآور شد: وزیر خارجه لبنان پس از اجلاس، زمانی که در هواپیما بود متوجه شد که بیانیه ای به اسم همه کسانی که در اجلاسیه بوده اند، صادر شده؛ لذا بلافاصله اعلام کرد بیانیه را ندیده و از محتویات آن بی اطلاعیم و رئیس جمهور لبنان نیز اذعان داشت مواضع وزیر امور خارجه همان مواضع لبنان است.

وی با بیان اینکه ترامپ با سفر به عربستان تمام ملاک ها وارزش هایی که برای مردم آمریکا مطرح است، قربانی کرد، اظهار داشت: همه رئیس جمهورهای سابق آمریکا به یک کشور دموکراتیک واکثرا به انگلیس سفر می کردند اما هنگامی که ترامپ دعوت ترزا می برای سفر به این کشور را پذیرفت، مردم انگلیس برای جلوگیری از این سفر دو میلیون رای جمع کردند.

دلایل انتخاب عربستان سعودی به عنوان مقصد سفر ترامپ

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی نیز همین اتفاق رخ داد، خاطرنشان کرد: سعودی ها در مناظرات انتخاباتی ترامپ دیدند که می گوید سعودی ها باید هزینه امنیتی که برای آنها برقرار کردیم بپردازند و مانند گاو شیرده باید آن را دوشید و سپس سرش را برید.

وی ادامه داد: بااین اصطلاح، سعودی ها پیشنهادهای بزرگ تسلیحاتی واقتصادی به ترامپ دادند و حدود 500 میلیارد دلار قرارداد بسته شد؛ به این ترتیب ترامپ اولین کشوری که انتخاب می کند،عربستان سعودی است و آل سعود نیز او را به عنوان واعظ برای سایر سران اسلامی بالای منبر مطرح وسعی کردند جبهه شیعه وسنی ایجاد نمایند.

آرامش 29 اردیبهشت در ایران صدای بزرگی در جهان داشت

مشاور وزیر امور خارجه عنوان کرد: بدشانسی آنها در این بود که برگزاری اجلاسیه همزمان با انتخابات ایران بود؛ انتخابات ایران انتخاباتی مردم سالارانه، باارزش و با مشارکت بالا است درحالیکه سایر مردم منطقه مانند عربستان درگیر حاکمان مستبدی هستند که ثروت کشورها را فدای اهداف شاهنشاهی می کنند و قدرت تصمیم گیری برای ملت قائل نیستند.

 شیخ السلام تصریح کرد: در این زمان ملت ها پیگیر انتخابات ایران بودند و این حماسه را با خرج های زیاد آل سعود مقایسه می کردند؛ عشق و عزت ملت ایران و آرامش 29 اردیبهشت در تهران صدای بزرگی در جهان داشت به گونه ای که صدای جناح جمهوری خواهان آمریکایی نیز درواکنش به رفتار احمقانه ترامپ درآمد.

سفر ترامپ به عربستان پیروزی کوشنر بر استیو بنن بود/ مشکلات داخلی ترامپ با جمهوری خواهان و کنگره آمریکا

وی ابراز کرد: ترامپ امروز در نهایت ضعف قرار دارد؛ کوشنر، داماد وی که صحنه گردان سفر به عربستان و دلال قراردادهای تسلیحاتی بود، با استیو بنن که یک تئوریسین است، در اختلاف جدی و ورودر رو قرار دارند و در نتیجه داخل تیم ترامپ اخلتفات جدی وجود دارد و سفر به عربستان سعودی، پیروزی کوشنر بر استیو بنن بوده است.

شیخ الاسلام ادامه داد: در بین هیئت دولت آمریکا هم اختلاف نظر وجود دارد چرا که آقای ترامپ به بدنه وزارت خارجه و سیستم اطلاعاتی اعتماد ندارد و با توجه به دخالت روسیه  در انتخابات، با FBI  و CIA مشکل دارد که منجر به عزل رئیس FBI شد و حال کنگره با هرکسی که ترامپ به عنوان رئیس این سازمان انتخاب کند، مخالف است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اختلافات جمهوری خواهان ترامپ و جمهوری خواهان مستقل بیان کرد: جمهوری خواهان معتقدند ترامپ باید کنار رود و پنس که فردی باسابقه است، جایگزین او شود چرا که ترامپ داخل ساختار آنها نبود و چون رقیب وی دموکرات بود؛ جمهوری خواهان مجبور به حمایت از وی شدند.

ترامپ وضعیت مناسبی برای هم پیمان شدن با سعودی ها ندارد

وی یادآور شد: ترامپ دیپلمات و دولتمرد نیست و تاجر است؛ حتی برخی اعتقاد دارند وی اطلاعات سری جمع آوری شده توسط کشورهای همکار با CIA را در ملاقات با لاورف لو داده است وحتی تعدادی از آمریکایی ها معتقدند که او از نظر روانی مشکل دارد؛ لذا بین جمهوری خواهان و دموکرات ها دعواست.

مشاور وزیر امور خارجه ایران با اشاره اختلافات آمریکا و اروپا خاطرنشان کرد: لذا ترامپ وضعیت مناسبی برای هم پیمان شدن با سعودی ها ندارد؛ اول باید دید می ماند یا نه واگر بماند مجبور به پذیرش چه مسائلی است.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار